Bahana FLY !!!


Okay,

malam nih nak update ape ek ?

Entah lah, tak tahu nak update apa -,-'

Okay, sebenarnya nak cerita satu kisah.

Kisah apa?

Nak tahu tak ?

Jomlah baca kalo nak tahu ?

Hehehehehehe

* Banyak songeh lak minah sewel nih -,-'

Hurm sebenarnya nak kongsi cerita pasal hukum karma.

Pernah dengar tak?

Okay,

sebenarnya saya ada sorang cikgu nih.

Cikgu Fizik saya a.k.a warden dekat sekolah kitorang.

Okay, kisahnya bermula.

Pada suatu hari,

aku, syeril, natasha dan farah 'aini balik rumah syeril.

Kisah ni kisah benar okay !

Kisah ni berlaku time kitorang tengah panas-2 nak menghadapi SPM !

Sebelum exam FIZIK ada break kan? 

Masa tuh lah !

Kisah nih 

 bermula bila Si Syeril mengajak aku ke rumah nya.

Satu hari tuh,

aku tengah baca-2 buku then si syeril nih tetiba datang dan ajak aku pergi rumah dia.

Okay,

alang-2 dah ajak aku,

aku ajak tasha dengan farah aini.

Hahahahahaha.

Kitorang kan geng.

* Geng balik awal prep, geng buat kecoh, geng nakal !

hahahahahahahahahaha

Then si syeril dengan yakin bagi tahu aku yang dia dah mintak kebenaran 

dengan warden kitorang a.k.a

CIKGU AZURAIDI

* maaf cikgu, cerita nih untuk pengajaran ='D

Then, aku okay je.

Pergilah kami b'jalan-2 menghampiri guard .

Sampai tempat guard,

mak guard tanya,

nak pergi mana nih ?

Then syeril cakap nak balik rumah.

* esok kitorang baliklah, si syeril cakap.

Okay,

then kitorang tulis nama dalam buku guard !

Masa tuh, 

tasha dengan farah tak datang lagi.

So aku dengan syeril blaa dulu.

Tunggu luar pagar.

Okay.

Beberapa minit lepas tuh,

tasha dengan farah arrived !

Hahahaha.

Berjalanlah kami ke rumah syeril

Jauh lah jugak.

Dahlah panas terik.

Bayangkan pukul 12 tengah hari masa tuh !

Sampai burn tangan-2 aku -,-'

* Muka aku tak burn, sebab memang tak pernah nak burn.

Almaklumlah, muka  natural, tak pernah terhakis dek "make up"

Bahhahahahaha

Stop mengarut !

Okay,

then kami berjalan.

* Si syeril : Rumah aku dekat je lah. Rileks lah.

Aku yang pernah pergi rumah dia nih 

* Dekat lah sangat. Bapak jauh lagi !

Hahahahaha

Then, kami sampai rumah syeril time zohor.

Dalam satu jam kitorang jalan !!

Memang SANGAT dekat :)

Hahahaha

Okay,

permulaan cuti kami sudah bermula.

Memang kitorang STUDY pun kan ? !

Haha,

macam bodoh je ingat balik.

Main buai, then merempit pergi kedai !

Ohh, sungguh amazing persediaan SPM aku !

Hahahahaha

Hari first di rumah syeril,

kami ( farah aini n farah hakimah ) main buai pakai tudung.

Tasha dengan syeril,

tudung dah melayang entah kemana.

* pffffttt !

Kawasan perumahan syeril takde orang lalu pun !

Kampung !

Sunyi gila kot..

So, tak pakai tudung pun takpe.

Tambahan pula,

parents syeril pergi KELANTAN masa tuh.

So, yang ada cuma kami dengan dua orang kakak syeril.

Okay !
Sambung,

hari kedua,

kami semua dah tak pakai tudung.

Memang FUN gila lah main buai yang sangkut antara 2 buah pokok tuh !

Bersepoi-sepoi angin petang !

* Memang sehari pun kitorang FLY !

Dua hari kot !

Tuh pun nasib baik abang tasha nak datang, so kena balik awal !

Hahahah.

Sampai dekat sekolah,

mak guard bagi tahu kami yang 

CIKGU AZURAIDI 

buat checking semalam.

So,

dia tunggu kitorang yang FLY sampai petang !

Tapi tak datang-2 pun.

Aku, Syeril, Tasha dan Farah memang cuak !

Malam kami balik ke HOSTEL !

* Cikgu Azu buat taklimat pasal hukum karma + janji =,='

Si Syeril nih dup dap dup dap dup dap !

Berdebar.

Sebab memang taklimat tuh ditujukan untuk kami.

TERASA GILA KOT !

Dah la si syeril nih minat gila-gila dengan subjek FIZIK.

Kami takut sangat !

Takut cikgu azu tak redha dengan ilmu yag dia dah bagi.

So, kami semua decide nak hantar message.

Hantar guna number aku !

Then hantar lah message mintak maaf.

Tapi tak berbalas.

Hantar lagi sekali.

Takde respon !

Memang cuak kot.

Okay,

kami buat rileks.

Hari exam FIZIK !

Cikgu Azu ada depan mata kitorang !

Hah, masa tuh jugak..

Aku dengan SYERIL minta maaf.

Cikgu senyum .

Kami cakap, kami minta maaf cikgu, halalkan semua ilmu cikgu.

Cikgu senyum dan dia cakap, dia dah maafkan dah.

* Cair aku tengok dia senyum !

Dahlah aku pernah minat dia !

Hahahahahaha.

Kantoi -,-'

Okay,

so......

Pengajaran dekat sini ialah jangan FLY !

hahahahahahahah

Azam aku :

Aku nak jadi budak yang cemerlang, 

lebih baik dari sebelumnya 

dan

 jadi seorang yang cantik =') * inilah yang saya nak !!!

Dah baca?

Komen lah, hehehehe

Tak suka?

Tak apa :)

Ini blog saya, so sila lah keluar kalau tak suka ^^

Hehehehehehehehehehe * sengeh kambing

-Tamat-

No comments:

Post a Comment