Kisah di sebalik nama Facebook Rosa Caballo



Assalamualaikum :)

Okay,

hurm hari ni aku nak cerita 

kenapa aku letak nama FB aku

 bukan nama sebenar yang ada dalam IC aku.

Okay, this begin when I'm in form 1.

Sebenarnya, masa darjah 6

aku suka sorang mamat ni.

Tapi, nak buat mcm mana..

Dah ditakdirkan aku untuk ditipu.

Dia just nak main-2 kan aku je.

Sedih gila kot.

Hahaha, started from that sad life,

I started to hate boys.

Maybe, lelaki lain tak mcm dia.

Tapi, bak kata pepatah

"kerana nila setitik, habis rosak susu sebelanga"

So, sebab dia sorang,

sy benci lelaki.

Ditambahkan lagi dengan 3 orang abg sy yg selalu bagi tahu

" Awak takyah percayakan lelaki. Lelaki ni just nak berseronok je"

Aku pun memang tak percayakan lelaki.

So, start from that..

Sy selalu main-2 kan perasaan mereka.

Maaf :)


Okay,

masa tu sy form 3.

Sy kenal sorang mamat ni.

Tapi sy tak pernah jumpa pun.

Hahahaha..

Macam biasa lah, sy just main-2 je dengan dia.

* tak sangka lak dia serius.
hurm..

Okay, satu hari sy pun mintaklah clash.

* mcm sy buat pada yg lain.

Hurm, tapi dia taknak.

Sy abaikan dia.

Hahaha..

Tetiba satu hari ada org call sy.

* sebenarnya, sy memang dah taknak mainkan sesapa dah lepas tuh

sbb masa tu sy dah kenal dgn Eilham.

Dia tak mcm lelaki lain yg pernah sy kenal.

Sbb tuh sy mintak clash dgn semua org. 

Sbb sy dah taknak mainkan diorang dah.

Eilham sorang pun dah cukup.

So, 

lelaki yg tadi tak dapat terima kenyataan yg sy nak clash.

So, sy terima satu panggilan.

* panggilan dari seorang yg tak dikenali.

Dia : Hye, boleh sy ngorat

Aku : Mana boleh. Sy dah ada pakwe.

Dia : Lah, boleh lah. Awk clash lah dgn pakwe awk tuh.

Aku : Mana boleh. Kau pun aku Tak kenal.

Dia : Boleh lah. Kau nak clash ke tak? Baik kau putus dgn dia then couple dgn aku.

Aku : Arghhhh, takde masa nak layan kau. 

* Aku letak phone. Then dia hantar macam-2 msg yg jiwang-2

( kononnya hati dia terluka sbb sy tak terima dia)

* orang gila agaknya.

Then,

beberapa hari lepas tu dia call lagi.

Aku angkat je.

Hurm,

then dia ugut aku lagi.

yang paling aku takut pasal gambar.

Okay,

Dia : Kau nak couple dgn aku ke tak..?

Aku : Taknaklah !

Dia : Aku ada semua gmbar-2 kau. Kalo kau taknak, aku nak bomohkan kau.

Biar kau jadi milik aku. Lagipun thailand dgn kelantan pun dah dekat.

Aku : Yeke kau ada gmbar aku?

Dia : Yela.. *sambil terang satu persatu gmbar-2 yg ada dlm FB aku.

Aku : Delete lah weh.. * sambil nangis-2 

Dia : Kau nak couple dgn aku ke tak?

Aku terus tutup fon.

Then beli nombor fon baru.

Masa tuh, aku delete semua gmbar dlm FB.

Nama dalam Fb yg first pun aku tukar.

Memang takde gmbar aku sebijik pun.



Hahahaha,

lepas 2 hingga 3 minggu lepas tuh aku bukak lah nombor tuh.

Nasib baik dia dah tak contact.



Eilham tahu pasal semua ni.

Dia sokmo menganjing aku. hahaha




Eilham : Tulah awak main-2 kan perasaan org sgt.

Aku : Yelah-2, sy tak buat lagi.

Sejak dari peristiwa tuh, sy tak pernah main-2 kan perasaan sesiapa.

Setiap apa yg berlaku pasti ada hikmahnya XD




So, pengajaran yg aku dapat

* Kita jangan pernah main-2 kan perasaan orang.

So,

sebab tuh nama FB aku tak pernah ada nama aku :)

* Oleh itu, jangan nak mengata nama FB

 org kalo tak tahu pangkal cerita ^^

So,

sekarang ni sy single selepas 3 tahun couple dgn Eilham. 

Start dari form 3 sampai form 5 :)




* Gambar kat bawah ni, ialah gambar

Sejarah nama-2 aku dalam FB ^^

Hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha

Rosa Caballo, NoOr Farhah Amalea n Scarlet Farah Leo

 tu pun ada sebabnya tersendiri :)


 Sy update lain kali lah kenapa sy letak nama-2 tuh semua :D





- Tamat-

No comments:

Post a Comment