Test KPP :)



Assalamualaikum :)


Okay,

hahahahaha

serius aku byk gila gelak hari ni.

Tak tahu lah kenapa.

Hurm,

hari ni aku, dilah(sepupu aku), dan syikin(sepupu dilah)

pergi buat test KPP di Melor.

Mula-2,

orang tuh pergi ambik dilah n syikin then baru ambik aku.

Lepas tuh,

kitorang pun gerak.

Jam masa aku keluar rumah 9 a.m.

Okay,

dalam kereta, aku yg duduk sit tepi pemandu.

Haha,

layan jelah apa yang akak tu cakap :)

Okay,

then sampai lah dekat tempat tuh.

Aku siap turun dari kereta dah.

* Semangat lebih -,-'

Lepas tuh,

tetiba je dilah

Dilah : Eh, IC tinggal kat rumah.

Hahaha, semua gelak.

Akak tu tak marah pun.

Just membebel :P

Then,

aku masuk dalam kereta balik.

Pergilah kami ke rumah dilah.

Lepas tuh,

sampai dekat tempat tuh dalam pukul 10 a.m.

Okay,

sampai dekat situ

Aku : Jolo ko dok nih weh? 

Dilah n Syikin : Jolo doh bakali.

Budak-2 Laki yang Menyibuk : Weh, ni CC lah. Salah tempat nih.

Aku : Supo jolo doh.

Then, kami bertiga masuk lah.

Haha, macam tin sardin je kat dalam.

Bapak lah penuh gila.

Kah-3.

Then kitorang tak tahu nak buat apa.

Aku : Weh, letak IC mano nih? Kakak hk mano so nih?

Dilah n Syikin : Letak dekat kakak bju purple tuh sero.

Aku : Jolo ko?

Kami bertiga membebel-2 mcm makcik tua.

Tetiba, ada sorang budak pun tanya,

"nak letak IC ke? Letak kat kakak bju purple tuh"

Aku : Letok gituh jah ko?

Dia : Ho..

Beberapa minit lepas tuh, kitorang ambik gambar.

Supo gapo tok tahu muko aku.

Udoh banga doh sero.

 Dah, beres ! Terimo kasih lah :)

Then,

masa tuh dalam pukul 10.30 kot..

Kitorang decide nak lepak kat warung yg b'dekatan.

* sbb dalam tuh mcm tin sardin -,-'

Okay,

minumlah kami disitu.

Pagi-2 dah pesan "milo beng"

Tak sampai separuh pun aku minum.

Rasa mcm nak tututututututut !


Hahahahahahahahahahahahahahahahahahaha !

Okay,

then dilah tetiba nak pergi toilet.

Aku pun on je.

Aku tanya adik yg jual kuih dekat situ,

Aku : Dik, mano toilet eh?

Adik : Toilet? Dekat surau kat sana * sambil tunjuk-2 arah mana.

Aku : Okay

Aku dgn dilah pun pergilah.

Hahaha.

Terkejut beruk aku.

Toilet bapak kotor.

Malu doe !

Toilet surau kot !

Er... tak tahu nak kata apa.

Aku yg nak terkuncil pun jadi tak terasa nak terkuncil.

Hahahahahahahahahahahahahahahahahah ! 

Then, kitorang pun decide nak tahan je dulu.

Kah-3

Then, 

kitorang pun merempat lah kat luar tempat test tuh.

Aku, syikin n dilah pun bacalah buku.

Tetiba, bau asap rokok.

Aku : Bodoh lah. Sape lah yg merokok lak ni ! * bengang

Syikin : Tuh hah. *sambil tunjuk-2

Aku : Bengong lah, jomlah baco lain. Nok mapuh doh aku ni.

Then, aku pun pergi baca kat tempat lain.

Hurm,

lepas tuh

Aku : Jomlah masuk kat dalam

Syikin n Dilah : Jomlah.

hahahaha,

Lepas tuh kitorang masuk lah ke dalam tempat test tuh.

Hahaha, bapak ramai gila kot.

Aku, Syikin n Dilah pun masuk lah sampai ke belakang.

Duduk cokoh jah ambo.

Tadop kerusi kosong.

Then,

aku pun dapatlah b'kenalan dgn beberapa org yg ada dekat situ.

Nama Lailati sore, Farhana sore.

Hahaha.

Lepas tuh,

tunggu punya tunggu.

Dah pukul 12.

Orang tuh pun cakap, aku test pukul 2.

Aku dgn blurr pun anggukkan je.

Hahahahahahaha

Then, lepas tuh kitorang rehat.

Aku n the gang pergilah cari stoking untuk si Dilah sbb kaki dia melecet.

* pakai kasut barulah katokan.

Hahahahaha

Then, habis satu pasar melor kitorang ronda.

Hahaha, tak jumpa pun.

Then,

kitorang pergi makan nasi Kak WOk.

* biasa-2 jah, sedap nasi Kak Wok hok depan SMK Bachok lagi.

kahkahkahkhkahkahkah

Then,

lepas makan kitorang jalan-2 nak g cari surau.

Tetiba jumpa kedai yg jual stoking.

So, syikin n dilah pun p masuk beli stoking.

Aku yg tggu dekat luar ni just tgk baby yg ada dekat situ.

* comel weh baby.

Hahahahahahaha.

Then, lepas tuh misi kitorang pergi cari surau nak solat zohor.

Hurm, kitorang pun pergilah tempat test tu kejap.

* konon-2 nak tnya ada surau tak kat dalam tuh. kakakakakah !

Hahaha,

then lepas tuh

aku pun tegurlah budak ni.

Nak tanya diorang dah solat belum.

Then diorang cakap dah.

Diorang solat dekat surau yg er.....

B to the U to the R to the U to the K

Oh, syikin tanya dia skolah mana.

Rupa-2nya skolah SMKA Melor.

Then aku tanya dia kenal Nisha tak?

Dia cakap kenal.

Then, aku pun bagi tahu dia yang aku kawan Nisha jugak..

So, aku bagi tahu yg aku taknak surau tuh.

Ada surau lain tak?

Then, dia cakap ada.

Tapi jauh lah sikit.

Masjid Melor !!

Okay, aku pun cakap takpelah.

Jomlah dilah nge syikin.

Kitorang pun pergi lah.

Hahahahahaha

Then, aku pun solat.

Selesai solat, 

kitorang pun pergi balik ke tempat test tuh.

Hahahahaha 

Nasib baik, alhamdulillah.

Masa kitorang sampai tetiba hujan baru turun.

Hahaha.

Masa tuh dah pukul 2 p.m.

Okay, orang tuh tak datang-2 lagi. Siap berkunci lagi tempat tuh !
Aku dgn selamba.

Aku : " Nilah dia, janji Melayu"

Semua gelak. hahahahaha

Okay,

Lepas tuh orang tuh sampai beberapa minit kemudian.

Kitorang pun masuk.

Bapak lama gila.

Macam bodoh je tunggu lama-2.

Pukul 4 p.m. aku baru masuk jawab test !!

Masa dalam bilik test tuh,

orang sebelah aku tetiba tanya aku :

Dia : Eh, beca kelas yg keberapa eh?

Aku : Tok tahu lah. Kelas * sero.

Tapi tok tahu lah.. hahahahaha

Then,

kakak kerani tuh datang.

" Bakpo bising-2 nih? Ho adik, bakpoh? * sambil tanya aku -,-'

Aku : tadop gapo-2 eh.

* Nasib baik aku dah siap jawab. Dalam 32 minit lagi masa lebih.

Tak sempat nak re-check

Hahahahaha, bodo lah sero.

Hurm, lepas tuh aku pun keluar lah.

Lama gila nak tunggu dia panggil bui IC.

Syikin dgn Aku tak tahu pun markah kitorang berapa, 

sbb kakak kerani tuh suruh keluar.

Hurm,

Dilah keluar lambat sikit.

Masa dilah keluar 

Dilah : Eh, bakpo sy tgk buleh 42 doh, tapi dio oyak gagal.

Aku : Tok tahu lah.

Dilah : Farah, esok teman sayo buat mula.

Aku : Holah !

Then,

dia panggil nama aku nak ambik buat thumbprint XD

hahaha,

bodoh punya IC.

Masa datang tadi, okay je.

Nak keluar nih, dia tak elok pulak !!

Erghhhhh..

So, result aku tak tahu dapat berapa.

Syikin dah tahu dah.

Dia dapat 45/50

Hebat doe !!

Hahahahaha...

Okay, stop sampai situ kot. Rasa mcm lucu je hari ni.

-Tamat-



No comments:

Post a Comment