Bengang vs 14.12.12





Assalamualaikum ♥ 

Okay,

bengang gila kot.

Nak update gambar dalam post ta boleh ='[

Bongok betul lappy ni.

Dah tua agaknya.

Dalam lappy akak ipar boleh je upload.

Erghhhh !

Bosan -,-'

Okay.

Semalam 14.12.12

Aku dengan sedara-2 aku pergi BUKIT BUNGA.

Bapak jauh.

2 jam duk dalam kete.

Dahla busan gila.

Haha..

Single ni bosan jugak sebenarnya -,-'

Hurm,

pergi B.B sbb parents aku na

 bincang pasal p'kahwinan my brother.

tarikh sudah ditetapkan :')

Alhamdulillah.

Ustaz cakap, antara tarikh yg sesuai untuk abg aku kawen :

22.3 or

25.3 untill 2.4

So,

my parents and her parents decide

utk pilih tarikh 25.3 sbgai tarikh p'kahwinan n akad nikah.

So,

menyambut menantu 

* dekat rumah aku

27.3.2013

Nak datang ?

* Datang lah beramai-ramai ye.

Taman perumahan kat tepi SMK Jelawat jah.

Hahahaha..

Ok-2

Then lepas p B.B,

kitorang pergi tanah merah.

Dekat sini,

kitorang beli-2 baju tu je.

Then.

tetiba..

salah seorang mak sedara aku 

cadangkan p Rantau Panjang lak.

Dia ckp,

brang-2 kat situ murah.

Then.,

alang-2 dah dekat.,

kitorang 4 buah kereta pun gerak :)

Ayah aku yang jadi ketua rombongan.

hahaha.

Then, ayah aku tetiba masuk cabang yang lain dari kebiasaan.

Abah : alah, kita cuba jalan baru lak.

Aku : bah, kalo sesat nanti mcm mane?

Nenek : Man, patah balik lah. Mek rasa tak sedap hati ni. 
                  Dah la penuh dengan ladang getah ni. Sunyi je jalan.

Abah : Mek tok soh bimbe la, kito tahu eh. 

Aku, umi, adik n mek  senyap je.

3 buah kereta kat belakang just follow kereta kami.

Beberapa minit lepas tu, 

ada gerai jual goreng pisang.

Abah berhenti.

Then dia tanya :

Abah : Jalan ni boleh tembus ke R.Panjang kan?

Penjual : Angguk-2 kepala -,-'

Abah : Dekat ke jauh lagi ?

Penjual : Dekat je.

Hahaha, then abah teruskan perjalanan dengan bangga.

Adik : Wah, hebatlah abah. Betul-2 jalan ni boleh tembus R.Panjang.

Mek : Man, betul dah ke kita ni ambik jale gi R.Panjang?

Abah : Betul doh ni mek.

Aku : Adik jangan puji sgt abah tu. Bangga diri lamo kea.

* Semua gelak. hahaha

Then, 3 per 4 jam jugak lalu ladang getah tuh. 

* Memang dekat pun abang goreng pisang oi !

Hurm.

Keluar cabang tiga tuh, ada balai polis.

Signboard ke R.Panjang tade.

Ayah aku b'henti tnya polis yg bertugas.

Then, dia masuk kereta.

Abah : Kalau 3 buah kereta yg belakang kita tanya kenapa abah berenti.
cakap abah jumpa kawan abah deh.

Nenek : Jange oyak lagu tu, tapi oyak hok abah gi tanyo 'nok beli buoh langsat mano?' 

* buoh langsat tu sindiran bagi sesat, hahaha

Aku : Mek, tok baiklah abah aja kito nipu.

Nenek : Tahulah abah gak. * menggeleng-2 kepala

Then, kitorang teruskan perjalanan.

Sampai-2 kat R.Panjang dah  pukul 4.30.

So, all of us decide to pray first.

First time AKU n SEPUPU teruja 

sebab

masuk MASJID yang dibina ala-2 MASJID yang ada di BEIJING !

Then, lepas solat kitorang masuk ke kedai

untuk

 menghabiskan duit ^^

Pukul 7.30 sampai rumah nenek.

Solat maghrib n isyak semua kat rumah nenek.

Pukul 10 baru balik rumah aku =')


-Tamat-

No comments:

Post a Comment