Out to KB ( 19.12.12 )

   


Assalamualaikum 

Okay,

hurm hari ni aku, umi, abah, farwizah n kakak ipar out to KB.

Kitorang bertolak selepas zohor.

Tujuan kami ke KB untuk

 pergi ambil kakak ipar aku d hospital besar.

So, 

selepas ke sana kitorang pergi ke kedai cermin mata.

Nak p ambil cermin adik aku yang dah siap.

Sambil-2 tu pergi check mata aku, umi n abah.

Actually,

dalam family aku, aku sorang je yang tak pakai spectacle.

So,

alang-2 dah ada dekat situ, 

aku check je mata aku.

 Sbb aku rasa mcm nak rabun je -,-'

* padahal mengada je melebih -.-

Then,

check lah.

Haha,

mula-2 check dgn mesin tuh dulu.

Lepas tu, akak tu ckap, mcm pelik je aku pnye keputusan tuh.

Then, dia check cara manual.

Kelakar doe.

Yang sebenarnya huruf "R" aku sebut "P"

* rabun lah katakan.

Hahah, yang nombor "9" aku cakap "0"

hahaha

Then, buatlah spect.

Spect pink lak tuh.

Bapak kelakar. hahahahaha


Okay,

lepas siap semua dekat kedai tuh,

kitorang p Pantai Timur yang dekat Parkson tuh.

Then, adik bongsu aku beli baju sekolah n barang-2 sekolah dia.

Alang-2 tuh, 

aku beli selipar baru.

Hahahaha. Kejam kan?

Murah je,

RM 39.90

Then,

kitorang pun keluar lah.

Masa tuh dah pukul 6.15 p.m.

Kitorang ta solat asar lagi.

Jalan dah lah jam.

Tetiba,

dalam kesesakan lalu lintas tuh,

BANNGGGG !

Arghhhh,, kereta ayah aku kena langgar !

Moto tuh lah !

Ayah aku dah bagi signal dah.

Dia tuh yang tak perasan.

Disebabkan kitorang tak solat asar lagi,

ayah aku turun minta maaf then blah.

Kitorang pun solat lah dekat surau yg dekat dgn stadium tuh.

Then, ayah aku pun pecut balik.

Dia cakap, 

Abah : abah tak suka bawa kereta kemek ni. Lain kali, abah bawa kereta waja doh.
Huh ! Sambil mengeluh dan mengenangkan kenapa Allah bagi ujian tuh.

* Aku, umi, adik n akak ipar just senyap je.

Okay lah, then tamat :)


* Bergambar dengan spek mata baru..
Abaikan kependekkan aku -,-'




No comments:

Post a Comment